piątek, 22 maja 2015

Risotto z estragonem i zielonym groszkiem

Przepis powstał przypadkiem. Miałam ochotę na zielony groszek i ryż, ugotowałam właśnie pyszny bulion warzywny, znalazłam resztkę wina i czułam chętkę na estragon, więc wszystko trafiło na patelnię i tym sposobem powstało risotto. Nie ma to jak proste, ale aromatyczne dania :)

Do groszku pasuje również mięta, ale ja wolę taką zaskakującą kombinację.

Składniki:
250 g ryżu arborio
200 g groszku zielonego (w tym wypadku mrożony)
1 cebula
łyżka masła do obsmażenia
1 szkl. białego wina (można zastąpić bulionem)
0,5 litra bulionu warzywnego
łyżeczka estragonu suszonego
łyżka zimnego masła na wykończenie
sól i pieprz
świeży estragon (opcjonalnie)
starty ser - ja daję parmezan lub cheddar

Wykonanie:
Cebulę kroję w drobną kostkę. Na patelni rozpuszczam łyżkę masła, wrzucam suszony estragon, chwilę smażę (aż zacznie pachnieć). Dodaję cebulę i smażę do zeszklenia, dodaję ryż, smażę jeszcze jakieś 2 minuty do zeszklenia, a następnie podlewam szklanką wina. Pozwalam płynowi się wchłonąć cały czas mieszając. Bulion wlewam po chochelce, za każdym razem pozwalam na wchłonięcie płynu często (najlepiej cały czas) mieszając. Na koniec wrzucam groszek, doprawiam solą (jeśli tej z bulionu było za mało) i pieprzem, dodaję masło i posiekany świeży estragon. Już na talerzu posypuję drobno startym serem. Risotto nie powinno być bardzo gęste, nie może jednak przypominać zupy ;) Cały proces trwa ok. 20 min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za opinię. Komentarz ukaże się po zatwierdzeniu. Mam nadzieję, że skorzystasz z przepisu, życzę SMACZNEGO!